O plimbare de dimineață în Polignano a Mare | Italia

Am știu că în Puglia vreu să revin într-o zi înainte de a pleca de acolo, prima vizită a fost scurtă și doar am „gustat” din câteva orășele cochete și care mai de care mai interesante, din atmosfera relaxantă și din mâncărurile delicioase cu fructe de mare sau pește. Vreau mai mult și pe îndelete, mi-a plăcut foarte mult regiunea asta a Italiei. În Polignano a Mare am ajuns în ultima dimineață din acea mini vacanță, mai aveam câteva ore la dispoziție și n-am vrut să-l ratăm - bine am făcut. Luați în calcul că imaginile sunt dintr-o dimineață de iarnă, în sezon sunt mult mai aglomerate toate locurile, dar mai ales plaja.

Pentru o deplasare rapidă prin toată regiunea o mașină închiriată e de mare ajutor, însă nici cu mijloacele de transport în comun nu e rău pentru câteva zile, există legături destul de bune, mai ales între orașele de pe coasta Mării Adriatice, cum e cazul lui Polignano - am ajuns simplu, rapid și ieftin cu trenul din Bari, iar mergând câteva stații în plus se ajunge și la Monopoly, Ostuni și multe alte orașe frumoase. În schimb, pentru alte locuri mai spre centrul regiunii, precum fermecătorul Alberobello, n-am văzut curse directe decât din Bari.

Ca mijloc de deplasare în Polignano a Mare, recomand cu căldură picioarele din dotare - e un orășel mic, încă din vecinătatea gării apar locuri frumoase pentru plimbare. Ca locuri de văzut o să le împart în trei mari categorii...

Plaja Lama Monachile

E locul cel mai faimos din Polignano a Mare, așteptați-vă ca vara să fie om lângă om în cursul zilei. Așa apare în toate pozele pe care le-am văzut de acolo în perioada asta sau din alte veri. Dacă mergeți într-o vacanță de vară în Puglia și nu sunteți fani ai aglomerației pe plaje cred că o vizită la răsărit sau la apus, strict pentru a vă bucura de peisajul frumos din micul golf, e de preferat, iar pentru bălăceală în liniște există alte opțiuni în regiune. Pentru a coborâ pe ea sunt niște scări de pe podul de alături, e imposibil de ratat.

Noi ne-am putut bucura de plajă în liniște fiindcă am fost în ianuarie și dimineața devreme, ne-am plimbat pe plajă, am testat apa rece ca gheața, am făcut fotografii și ne-am strecurat printre stânci într-o parte și ne-am cocoțat pe cealaltă parte. Într-una dintre clădirile de pe stâncile care înconjoară micuța plajă e și un local faimos cu priveliște - noi nu l-am testat.

Priveliștile de-a lungul coastei

Plimbându-ne de-a lungul coastei - înainte și după plaja mai înainte amintită - am găsit mai multe puncte de belvedere, de unde am avut niște priveliști foarte frumoase cu orașul construit pe stâncile care se întâlnesc cu marea și cu valurile care se sparg de acestea. Unele sunt construcții făcute de om, altele sunt zone stâncoase spre care se coboară pe scări, ba chiar am găsit și o piscină naturală lângă care să ne bem cafeaua cu priveliște.

Pe hărțile turistice găsite pe panourile din oraș erau marcate locurile astea, dar le-am găsit și fără să le căutăm cu hartă, doar plimbându-ne. Tot așa am dat și de Monumentul lui Domenico Modugno, cântăreț ajuns faimos în special cu piesa Nel blu dipinto di blu, cunoscută mai mult ca Volare. E foarte nimerit amplasată statuia, n-o ratează niciun turist, că știe sau nu cine e personajul.

Plimbare printre străzi

Chiar și dincolo de zona de coastă pentru care e vizitat orașul se găsește câte ceva care să încânte privitorul - o mulțime de clădiri frumoase, străduțe cochete, biserici vechi impunătoare și colțișoare frumos amenajate cu flori sau palmieri, care m-au făcut să fac la fel de multe fotografii ca pe coastă. Probabil că există printre acestea și câteva obiective vizitabile în interior (muzee, biserici), dar pentru mine a fost o plăcere și doar să rătăcesc printre străzi, să admir și să fotografiez dintr-o plimbare relaxantă - e activitatea mea preferă în orașele mici.

Nu am recomandări de făcut în privința cazării sau a restaurantelor pentru că astea le-am „rezolvat” în Bari, în Polignano am fost doar pentru o plimbare de câteva ore. Am vrut doar să stânesc interesul (sau dorul, după caz) cu acest articol. Aș reveni acolo și data viitoare când ajungem în Puglia pentru un apus de soare, am văzut că arată superb la asfințit.