Wishlist | 10 lucruri pe care nu le-am făcut niciodată

Circulă prin blogosferă leapșa asta de ceva vreme și pentru că mi s-a părut o idee interesantă am decis s-o preiau și eu, doar că vreau s-o tratez într-un mod puțin diferit - n-o să menționez doar 10 lucruri aleatorii pe care nu le-am făcut niciodată, am decis că ar fi mai interesant să aștern în scris niște experiențe pe care nu le-am trăit încă, dar care se află pe lista mea de dorințe sau pe bucket list, cum preferați să-i spuneți. Întotdeauna am fost în căutare de experiențe noi, de la lucruri mai mărunte și până la chestii mai mărețe, iar până la cei 24 ani pe care abia ce i-am împlinit, am încercat destul de multe chestii și totuși încă am o listă foarte lungă cu lucruri pe care-mi doresc să le fac, majoritatea fiind strâns legate de călătorii. O să le menționez pe acelea pe care mi-aș dori să le „bifez” cât mai curând, în anii următori...

1. N-am făcut niciodată snorkeling, deși îmi doresc asta de când am avut prima dată ocazia să văd de la suprafață prin apa limpede a Meditaranei peștișori de tot felul, iar dorința mi-a fost întârită de fiecare dată când am admirat în pozele altora lumea fascinantă din mări sau oceane. Ba chiar mi-am și luat ochelari speciali într-o vacanță de anul trecut, dar încă nu i-am încercat, problema mea fiind că niciodată nu mi-a plăcut să mă bag sub apă, mereu înot cu capul la suprafață. Nici scuba diving n-am făcut, dar o să le iau pe rând...

2. La polul opus, trecând de la mare și căldură la munte și frig, faptul că n-am schiat niciodată e poate cel mai banal lucru de pe listă, dar nefiind cea mai bună prietenă cu frigul și nici măcar cu zăpada, deși în fiecare iarnă spun că o să fac asta, de fiecare dată ajung să plec în orice alte excursii, chiar și să văd marea iarna, numai pe pârtie nu ajung. Poate iarna asta...

3. N-am zburat cu altceva în afară de avioane mari și tare mi-ar plăcea să zbor cu un avion mititel, cu elicopterul și mai ales într-un balon. Probabil că o să par lipsită de imaginație dacă o să spun că una dintre dorințele cele mai mari e să zbor cu balonul în Cappadocia, dar mi se pare locul cel mai fascinant pentru o astfel de experiență.

4. N-am avut ocazia să petrec mai multe zile pe mare/ocean, singurele mele experiențe pe mare oprindu-se la maxim 12 ore. Tare aș fi curioasă dacă aș putea să dorm, dat fiind faptul că în mașină, avion sau tren n-am reușit niciodată, oricât de obosită aș fi fost - n-am rău de mișcare, doar nu pot dormi. Problema cu genul ăsta de experiență e că nu prea mi se potrivesc mie croazierele în care accentul e pus pe relaxare, preferând vacanțele active, dar cândva poate o să găsesc o opțiune interesantă.

5. Deși iubesc natura și drumețiile, n-am dormit niciodată la cort pe munte. De fapt, experiențele mele cu cortul n-au fost prea multe, după ce am stat doar în camping în copilărie, abia anul trecut am stat pentru prima oară direct pe plajă. A fost o experiență tare interesantă, dar nu prea confortabilă, drept fiind că nici n-am fost prea bine pregătiți. Totuși, vreau musai să las cândva confortul unei camere de hotel/pensiune/cabană pentru a dormi măcar o noapte cu cortul undeva pe munte, doar că atunci o să mă pregătesc mult mai bine. Am vrut să fac asta chiar anul ăsta, dar cred că va rămâne pe anul viitor.

6. Ca să nu menționez chiar doar lucrurile legate de călătorii, mai adaug aici și faptul că n-am citit încă niciun scriitor rus, de vreun an tot spun că la următoarea comandă de cărți o să iau un titlu de Tolstoi și/sau Dostoievski, dar de fiecare dată amân. Cred că am temeri că n-aș putea să-i înțeleg, prea spune toată lumea că sunt lecturi foarte dificile. Dar gata, la următoarea comandă... Done!

7. N-am făcut niciodată un roat trip mai lung prin Europa, în care să vizitez locuri din mai multe țări. Am preferat până acum călătoriile axate pe o țară, idiferent că a fost vacanță pe insulă, un city break sau că am mers prin mai multe locuri din țara respectivă, dar am și câteva idei de road trip-uri lungi de pus cândva în practică. Done!

8. Un alt lucru care mi se pare interesant ca experiență de multă vreme și pe care nu l-am făcut ar fi o călătorie cu rulota, mi-ar plăcea să închieriem cândva una și să colindăm cu ea România sau chiar și alte țări.

9. Pentru că nici nu mă interesa asta până mai acum vreun an, nu am ajuns la niciun Târg de Crăciun din vreun alt oraș în afară de cele din România. N-aș spune nici acum că ar fi vreo prioritate, dar cu timpul mi-ar plăcea să văd câteva orașe din Europa în perioada sărbătorilor de iarnă, eventual pe unele dintre cele deja vizitate într-o altă perioadă, pentru a le revedea într-o altă ipostază - mi-ar plăcea să revăd Berlinul într-un decembrie, de pildă.

Târgul de Crăciun din Sibiu 2016

10. Închei cu faptul că n-am făcut nicio nebunie precum săritul cu parașuta, deși am vrut de multe ori să fac asta. Acum nu mai sunt sigură dacă vreau sau nu s-o fac, dar e o idee care încă-mi surâde într-o oarecare măsură. Mi-a plăcut întotdeauna adrenalina, însă experiențele de până acum s-au oprit la chestii destul de safe, în opinia mea, nu și a altora însă...

Sigur, aș fi putut să mai trec pe listă că n-am văzut aurora boreală sau că n-am ajuns într-o savană vreodată, dar nu e ca și când asta ar fi ceva ce au făcut mulți oameni în jurul meu, numai eu nu. Sunt și ele lucruri de pe lista de dorințe, dar puțin mai greu de realizat, însă sper că le va veni cândva rândul. Deocamdată am prefer să menționez prioritățile, lucrurile puțin mai „banale”. Iar dacă e leapșa, o și pasez mai departe Irei, Dianei și Cameliei.

Voi ce experiențe interesante aveți pe lista de dorințe? Ce ați făcut deja din cele de mai sus?

20 de comentarii

1. Ce tag dragut, nu cred ca stiam de el :D
    Am si eu cateva dintre lucrurile mentionate pe lista, dar o sa le descoperi cand voi scrie eu articolul (anul asta, sper!)
    Eu nu prea m-as incumeta ma zbor cu avioane mici, insa cu balonul imi doresc tare mult. Iar de parasuta mi-e taaaaare frica, dar totusi as incerca undeva unde peisajul este WOW. Si tara dezvoltata :))
    De Dostoievski am citit Crima si Pedeapsa, mi-a luat vreo... 10 ani :)) Dar e de citit, clar, ai putea incepe cu ea.
    Multumesc pentru tag!

Răspunsuri
    1. Mă bucur că-ți place ideea și aștept cu interes să citesc leapșa și la tine!
      Categoric, aș alege și eu un loc cu peisaj spectaculos pentru un salt cu parașuta, nu orice, deși mă întreb dacă mi-ar mai permite adrenalina să mai pot admira ceva. :))
      Da, chiar ăsta ar fi titlul de Dostoievki pe care voiam să-l iau, dar mersi pentru recomandare!
      Cu drag!

Ștergere
  2. E tare dragut TAG-ul asta, cred ca am mai citit vreo 5-6 si ma bucur ca la-m citit si pe al tau :)

RăspundețiȘtergere
  3. Toata lumea zice ca sarbatorile de iarna in Viena sunt de poveste. Sa ne tii la curent pe masura ce le faci :D

Răspunsuri
    1. Am auzit/citit și eu asta la mulți care au ajuns acolo în perioada sărbătorilor. Da, da, chiar mă gândeam că o să anunț pe măsură ce o să mai bifez câte ceva de pe listă, poate o să fac și una nouă după ce epuizez mai multe de aici. :D

Ștergere
  4. Ti-am zis deja ca aveam de gand sa scriu ceva de genul asta, asa ca o sa citesti curand. :)

RăspundețiȘtergere
  5. Iti multumesc pentru ca m-ai leps-uit! ;))
    Avem foarte multe dorinte in comun si mi se pare ca mi-ai citit gandurile. O sa preiau si eu leapsa! Promit! :)
    Pupici

Răspunsuri
    1. Cu mare drag, mă bucur că ți-a plăcut ideea și ai complet-o deja, ți-am citit cu interes postarea! Am văzut că avem foarte multe în comun, ai și tu pe listă multe pe care n-am mai apucat și eu să le trec aici.
      Pupici

Ștergere
  6. doar un soi de road-trip am facut din toata lista ta :).

sa iei neaparat un dostoievski :).

Răspunsuri
    1. Și ți-am dat vreo altă idee? :))
      Da, cu prima ocazie nu mai ratez, trebuie să-l citesc cât mai curând.

Ștergere
  7. eu am mers cu cortul, dar nu pot spune ca mi-a placut prea mult. mi-as dori din suflet sa vizitez si eu un targ de craciun din berlin/viena, cred ca e ceva din alta lume... plus ca as vrea si sa fac vreo nebunie cu parasuta, bungee jumping sau ceva de genul!

Răspunsuri
    1. Nu e cea mai confortabilă variantă, dar sentimentul de a dormi în mijlocul naturii mie mi se pare minunat. Da, și eu cred că e foarte frumos la târgurile de Crăciun din Berlin, Viena, Praga, Londra... și lista poate continua.

Ștergere
  8. foarte frumos, mi-a mai venit o idee :)
    eu tocmai ce am bifat balonul cu aer cald!

Răspunsuri
    1. Ce idee? Ce idee? :D Oricare e ideea, eu mă bucur dacă te-am inspirat.
      Mă bucur pentru tine, cred că a fost o experiență frumoasă, de fapt n-am auzit pe nimeni plângându-se de așa ceva. :))

Ștergere
  9. Mmm o idee de articol pentru mine! Cred ca mi-ar lua ceva sa ma gandesc la 10 lucruri! Si mai frumos ar fi sa le bifam! :)
    Eu nu stiu sa inot, dar am intrat in apa cu totul..cu ochelari mari si am vazut pestisori...bine, nu eram departe de mal, dar pentru mine a fost o experienta asa frumoasa! Imi doresc sa trec peste teama asta de apa si sa invat sa inot, mai ales ca imi place apa de fel...sa ma balacesc inca de mica!
    O plimbare cu balonul este misto rau! Cred ca e o experienta intr-adevar pe care sa o faci o data in viata care merita!

Răspunsuri
    1. Dacă te apuci de scris sigur vin ideile una după alta, cel puțin așa a fost la mine. Eu chiar intenționez să încerc toate experiențele astea, cât mai curând chiar, până la finalul anul viitor sper să bifez mare parte din listă. :D
      Nici eu nu sunt o expertă, aș vrea să prind mai multă experiență.
      La fel cred și eu, îmi doresc asta de când eram copil.
      Aștept să văd și la tine o listă, ești invitata mea să preiei leapșa!

Ștergere
  10. Cam tot ce ai pe lista apar si pe lista mea (pana si autorii rusi - am citit unul, dar imi doresc sa citesc mai multi; aveam unul in plan pentru 2017... si a ramas pentru 2018 :)) ) Nu am stat niciodata sa astern aceasta lista pe foaie... nu ma omor dupa targurile de Craciun, dar am ceva iernatic pe lista si anume aurora boreala. Ah... si probabil pare banal, dar imi doresc foarte mult un animal de companie; inca nu ma simt pregatita sa imi iau unul.

Răspunsuri
    1. Eu chiar acum citesc o carte de Dostoievski, aproape am terminat-o și wow... nu mă așteptam să-mi placă atât de mult! Despre „Crimă și pedeapsă” este vorba. Deocamdată m-aș concentra pe romanele lui, dar vreau musai să citesc anul ăsta și ceva de Tolstoi, mi s-a deschis apetitul.
      Nici eu nu sunt mega fană a târgurilor de Crăciun, îmi plac mai mult pentru decor, dar n-am răbdare să petrec mult timp într-unul, mai ales dacă e înghesuială. Clar, aurora boreală se află și pe lista mea!
      Și eu mi-aș dori în casă chiar mai multe animale de companie, dar nu găsesc o soluție pentru perioadele în care suntem plecați... și se întâmplă des. :( Nici să călătorim cu un câine oriunde nu e prea ușor...