Decizii | Raft cu amintiri - Ianuarie 2020

Cred că rezoluțiile de început de an sunt utile atâta timp cât sunt realiste și cu adevărat dorite, dar nu cred că pentru realizarea acestora trebuie să ne agităm în a bifa din ele din primele zile ale anului. Mi-am proiectat pentru 2020 tot felul de dorințe, inclusiv schimbări pe care-mi doresc să le fac, dar am preferat ca în această primă lună din an să mă concentrez mai mult pe a lua decizii în ce aș schimba, ce n-aș schimba, dar și cum. La fel de mult m-am gândit și la ce nu vreau să schimb. Nu vorbesc doar de lucruri foarte importante, unele sunt mărunțișuri, dar care contează pentru mine. În unele privințe am luat decizii, în altele tot nehotărâtă sunt, dar n-a intrat timpul în sac.

O să vă povestesc în continuare despre o parte dintre deciziile pe care le-am luat, dar și ce am mai făcut interesant în luna ce a trecut, cu mici frânturi din vacanță, dar și gânduri privind în general călătoriile raportat la ce se mai întâmplă prin lume...

Am fost prin Cărturești să arunc un ochi după niște titluri, dar n-am cumpărat nimic, nici online n-am luat decât două cărți, însă lectura nu mi-a lipsit din program, aveam deja destule titluri necitite. Nu m-am agitat totuși să bifez multe titluri din prima lună a anului (cum tindeam să fac în alți ani), în schimb am citit niște cărți mai lungi și foarte interesante, o să vă povestesc despre ele într-un alt articol. Ce vreau să spun e că lectura rămâne una dintre activitățile cărora vreau să le dedic cât mai mult timp în continuare.

Oricât de „cool” e azi să spui că ești atât de ocupat încât n-ai timp de lectură, filme sau seriale... eu vreau să dedic timp acestor activități relaxante, cred că avem nevoie și de așa ceva. Cel mai recent serial descoperit e SEE, care m-a tentat mai mult pentru că joacă Momoa, dar s-a dovedit a fi un serial chiar interesant, abia aștept sezonul următor.

O schimbare pe care chiar mi-o doresc pentru anul ăsta e să fac zilnic mișcare, nu doar ocazional, până acum mă gândeam că pot compensa cu drumețiile, alergatul cu câinele, înotul sau mersul mult pe jos, dar lucrurile astea nici nu le fac zilnic, nici nu mai consider că sunt de ajuns. Nu vreau să slăbesc, chiar deloc, am decis însă că vreau să fac exerciții (încerc cu pilates momentan) din mai multe motive: pentru oase, circulație și starea generală, pentru tonifiere și totodată pentru a mă menține într-o mai bună formă pentru drumeții.

Am început cu asta în a doua parte a lunii, după ce m-am decis ce să încerc. Vreau să-mi iau zilnic doza de mișcare, asta e ideea principală, m-am convins că e un lucru foarte important pentru sănătate. În colaj îl vedeți pe Max nebunul într-o tură agitată de joacă și alături un apus drăguț dintr-o plimbare în parc - am încercat să profit de vremea bună, care oricât e de anormală... nu pot spune că fizic m-a deranjat.

Nu știu dacă am vorbit vreodată despre asta, așa că vă spun acum că de vreo 4 ani tot fac schimbări și „teste” în privința alimentației, încerc să găsesc formula cea mai bună în ce înseamnă pentru mine o alimentație sănătoasă, fiindcă mie treaba asta mi se pare ceva individual - e clar că prăjeala în cantități mari nu face bine nimănui, de pildă, dar nu se rezumă totul numai la reguli de genul ăsta.

Anul trecut o luasem totuși puțin pe arătură și revenind acum la obiceiuri mai bune mi-am dat seama că nu simt lipsa de nimic - de pildă renunțatul la carne (exceptând doar peștele și fructele de mare) nu e niciun efort pentru mine și mă simt mult mai bine fără. În schimb n-am niciun gând să renunț la dulciuri, nu de tot, viața e prea scurtă ca să-mi refuz ce-mi place mai mult...

Dacă am învățat un joc nou de cărți se pune că am făcut ceva nou pe anul ăsta? De fapt am vrut să vă arăt și aici că după aproape un an am folosit și noi în sfârșit cărțile luate din Cipru. Chiar de vreo două ori. Încă nu m-am decis ce, dar mi-ar plăcea să învăț ceva complet nou într-un viitor apropiat.

Cele mai urgente decizii pe început de an erau cu privire la călătoria de pe sfârșitul lunii, să decidem cu ce o să ne deplasăm, cam ce vizităm, pe unde ne cazăm... Întâmplarea a făcut să fie totul programat pentru perioada asta cu Coronavirsul în China, dar nici prin cap nu ne-a trecut să anulăm ceva, plecam totuși în Italia. Fiecare își asumă ce riscuri consideră, dar ar fi bine s-o facem infomați corect, realist, nu cu date scoase din context.

Contrar a ce cred unii și alții... nu consider că e inconștiență dacă-ți trăiești viața mai relaxat puțin privind anumite pericole. Nu e vorba de a te arunca cu capul înainte aiurea, dar dacă am anula câte o călătorie de câte ori e ba un virus, ba altul, ba un incident în aviație, ba un atentat... n-aș mai apuca să călătoresc deloc. A, să nu uităm de pericolele de pe șosele. Cred că m-a obosit subiectul ăsta de pe grupurile de călătorii, poate de asta am simțit nevoia să scriu puțin despre asta.

Edit: La momentul la care am scris articolul ăsta nu erau decât niște cazuri izolate prin Europa și-mi mențin opiniile pentru situația de atunci, chiar dacă lucrurile s-au complicat câteva săptămâni mai târziu...

Să revin totuși la mini vacanța din Italia... despre care o să vă scriu mai detaliat cât de curând, însă trebuie să spun că Matera este unul dintre cele mai fascinante orașe văzute de mine până acum. E incredibil atât ziua, cât și noaptea, am avut noroc și de o vreme nesperat de frumoasă, a fost un start perfect al vacanței și mă bucur că am stat mai mult timp acolo decât recomandă majoritate. Promit că realitatea bate orice fotografie...

Chiar dacă Matera e orașul care mi-a plăcut și m-a fascinat cel mai tare, fiecare orășel văzut prin Puglia a fost de asemenea minunat, de la Alberobello cu căsuțele de poveste, Polignano cu marea în nuanțe superbe și până la Bari de la care n-aveam prea mari așteptări. Deja îmi doresc să revin în zonă cât mai curând, am mai lăsat o grămadă de locuri de văzut, dar mă bucur că am apucat să „gust” puțin și din partea asta a Italiei.

Însă după cum spuneam și pe Instagram zilele trecute... călătoriile nu sunt doar despre vizitat locuri mai mult sau mai puțin populare, e și despre momente simple, dar frumoase. Vă arătasem acolo un apus superb din Bari, iar aici am zis să vă arăt un apus frumos văzut din tren - chiar dacă nu l-am prins pe cameră la fel de impresionant cum era în realitate. Apropo... am ales să nu închiriem mașină de data asta (deși ne era de mare folos, ne-ar fi simplificat mult organizarea) pentru că mi-era dor să călătoresc cu trenul.

Să știți că m-am ținut de „regimul” meu obișnuit și cât timp am fost plecată, tocmai pentru că nu mi-e deloc greu s-o fac. Abia așteptam să mănânc cât mai mult gelato și pofteam rău la paste cu fructe de mare proaspete. Mi-am satisfăcut și poftele astea și altele, iar că a fost delicios cam totul nu cred că are rost să mai spun. Despre mâncare am scris mai multe în Instastories și tot acolo găsiți și niște filmări din locurile prin care ne-am perindat.

Am început anul binișor, chiar dacă nu au mers toate strună chiar pe toate planurile și am avut ceva motive de stres, totuși măcar nu s-a întâmplat nimic tragic, am avut o mini vacanță super frumoasă, am făcut mici schimbări și am luat câteva decizii importante - inclusiv unele despre care n-am să vorbesc acum.

Pentru voi cum a fost prima lună din an?