Raftul cu amintiri - vara 2018

Vara e deja pe final și chiar dacă sper să mai avem parte, așa cum s-a și anunțat, de cel puțin încă o lună de vreme frumoasă, care să compenseze începutul urâțel al verii, totuși am decis să mă mobilizez în a vă povesti ce am mai făcut în ultimele trei luni, de când n-am mai postat nimic în rubrica asta. Dacă mă urmăriți pe Instagram probabil mare parte dintre lucrurile mai interesante pe care le-am făcut pe parcursul verii deja le știți, dar tot vreau să le adun pe toate aici, la un loc. Motivul pentru care n-am mai făcut lunar postările astea e că am avut o vară mai plină de treburi decât de plimbări și distracții. Chiar mă gândeam că nu s-au întâmplat prea multe, dar acum că am apucat să arunc o privire peste toate folderele cu poze realizez că a fost totuși o vară frumoasă.

Începutul lui iunie m-a prins pe picior de plecare în vacanță, prima săptămână de vară petrecând-o în Belgia, vizitând orășele superbe și degustând din deliciile belgiene - v-am scris în articolul de AICI despre toate acestea, mai pe lung decât în postarea de față și totuși destul de scurt, mai am multe să vă relatez și o mulțime de poze să vă arăt. O să mai scriu în timp despre locurile vizitate, măcar despre preferatele mele, nu tocmai puține. Am avut noroc și de o vreme minunată, a fost o vacanță mai frumoasă decât speram.

Ce n-am povestit în articolul despre Belgia - fiindcă hei, nu era despre țara asta - e că într-una din zile am dat o mică fugă și în Olanda, doar cât să gustăm puțin din farmecul Mării Nordului și de o altă parte a graniței, de data asta într-o zi cam mohorâtă. A fost însă o plimbare plăcută și un mod foarte bun de a constata diferențele de infrastructură dintre cele două țări, Olanda fiind mult mai dezvoltată. A fost drăguț și orășelul vizitat, poate cândva apuc să vă scriu mai multe și despre el.

A urmat apoi o perioadă aglomerată și stresantă, în care n-am reușit să mai evadăm din oraș, în care am suspinat de dorul muntelui și al naturii, în general. Toată luna iulie am reușit să dăm doar o scurtă fugă până în Mogoșoaia, unde am mai fost de câteva ori, dar de fiecare dată în weekend. De data asta am mers în cursul săptămânii și mi-a plăcut mai mult, era liber și liniște cum n-am găsit domeniul niciodată, nici măcar toamna... M-am putut bucura în voie de fiecare colțișor și de superba grădină de trandafiri din spatele palatului. M-am amuzat apoi că răcoarea de care eram atât de încântată, venea chiar din București, unde plouase cu găleata, oprindu-se chiar când ne întorceam noi.

În ultimele veri am făcut tot posibilul să vedem măcar o parte dintre reprezentațiile B-Fit in de street, iar anul ăsta evenimentul s-a întins pe vreo patru weekend-uri, dacă bine rețin. N-am avut timp să vedem chiar totul, dar am fost la mai multe dintre reprezentații și mi-au plăcut în special cele de tip acrobații, cum e exemplul din imagine. Mă fascinează gândul la cât de multă muncă o fi chiar și în spatele unor mișcări aparent simple...

Un alt eveniment de vară care-mi place foarte mult e BIAS (Bucharest International Air Show), la care am mai fost de câteva ori și pe care mi-a părut tare rău că-l ratasem anul trecut - când am călătorit mult mai mult și nu prea ne prindeau multe weekend-uri acasă - așa că anul ăsta n-am putut să-l ratez iar și am renunțat la o escapadă la munte special pentru acesta. Ador avioanele și mă fascinează acrobațiile cu acestea, mi-ar plăcea și să fiu într-unul din ăsta mititel, dar deocamdată mă mulțumesc să le privesc și să visez. Ce mi-a mai plăcut mult au fost și parașutiștii, m-ar fi tentat să fiu și-n locul lor, cred că e un sentiment foarte tare. Da, multe experiențe noi de încercat...

Revenind cu picioarele pe pământ și la dorul de munte, în primul weekend din august, într-o duminică însorită, am dat o fugă pe Transfăgărășan, unde nici aglomerația și nici aerul prea poluat nu-mi puteau strica ziua, peisajul e prea frumos, Făgărașii prea măreți, iar dorul meu de munte era prea mare. Am pus pe lista de dorințe să explorăm mai mult munții ăștia din care am gustat prea puțin, să-i explorăm dincolo de locurile aglomerate și poluate de la șosea. Putem spune că deja avem un plan pe anul viitor...

A urmat apoi și o excursie puțin mai lungă la Cazanele Dunării, am sărbătorit acolo un sfert de veac de viață, fiindcă ăsta e modul meu preferat de a petrece - călătorind, explorând, vizitând. Nu mi-a păsat nici că de data asta se lega ziua mea (duminică, 19 august) de ziua liberă de Sf Mărie, am riscat și până la urmă n-a fost chiar atât de aglomerat pe cât mă temeam că va fi. Am făcut clasica plimbare cu barca pe Dunăre, am urcat atât pe Ciucărul Mic, cât și pe Ciucărul Mare, am trecut și pe partea Serbiei și am admirat peisajele superbe din aproape toate unghiurile posibile. O să vă povestesc mai multe cândva, sper cât mai curând.

În plimbarea prin Serbia am mers până la Castelul Golubac (Golubăț în ro), pentru a și vizita ceva concret în Serbia, chiar dacă scopul principal era să vedem Cazanele Dunării și de partea cealaltă a graniței. Am avut ghinionul să găsim cetatea în renovări, n-am putut urca în acele turnuri înalte, dar a fost interesantă vizita și așa, am ascultat cu interes ce ne povestea ghidul despre istoria și legendele locului, iar peisajul e foarte frumos. Cu asta am cam încheiat cu excursiile pe vara asta, n-am ajuns la Marea Neagră încă, dar intenționăm să-i facem și ei o scurtă vizită pe început de septembrie, să păstrăm tradiția.

De la cumpărăturile de vară pe care deja vi le-am arătat am mai făcut câteva achiziții mărunte - încă mă mai gândesc dacă să vi le arăt într-o postare și pe acelea sau nu, trebuie să le adun toate ca să văd dacă e suficient material - dintre care câteva din Jumbo, pe unde am ajuns de vreo două ori, după o perioadă lungă în care nu mai fusesem în magazinul ăsta. Nu m-am lăsat tentată chiar de orice prostioară, dar la câteva n-am putut rezista, cum ar fi pușculița asta sub formă de glob pământesc, atât de potrivită mie. Deja e „plină” de bani. :)) Nu știu cât vedeți, dar lângă se mai află și un portfard transparent (bun pentru lichidele din bagajul de mână de pe avion) cu o imagine simpatică tare și care nu cred să fi fost mai mult de 3-4 lei.

Nu știu cum reușesc alte persoane să citească cel mai mult vara, că la mine e mereu fix pe dos - abia am citit toată vara asta cam cât o fac de obicei într-o singură lună și țin minte că la fel a fost și anul trecut. În schimb am tot profitat de reduceri de pe Libris și am cumpărat ceva cărți, sunt asigurată cu material pentru o bună perioadă, sper să încep să-mi și fac mai mult timp de lecturi. În imagine vedeți ultima comandă primită...

Mă opresc la atât, deși v-aș mai putea povesti despre mutat, întâmplări amuzante, cea mai simpatică și expresivă nepoțică sau cum a fost să fac pe machiorul pentru prima oară (nu-i de mine, zău așa, e mai simplu pe moaca mea), deci până la urmă n-a fost chiar o vară de care să mă plâng, cred că n-am fost eu conștientă de toate, fiind prea prinsă cu treburi sau prea dezamăgită că nu mi-au ieșit toate planurile cum am vrut eu.

Hai să avem o toamnă minunată... dar până atunci încă o lună ca de vară!
Cum a fost vara voastră? Pe unde v-ați plimbat?