Meteora, Grecia - multe poze, puține cuvinte

După ce mi-am satisfăcut anul trecut dorința cu Atena, următoarea mea dorință mai mare față de Grecia continentală era Meteora, zonă pe care am ratat-o cu iscusință atunci când ne-a mai fost în drum și pe care mă tot gândeam de 2-3 ani cu ce alte locuri s-o îmbinăm, fiindcă zboruri prea convenabile prin apropiere nu sunt, așa că de o excursie de weekend nu mi-a surâs. S-a nimerit în cele din urmă să ajungem la Meteora în urma unei decizii spontane, iar peisajul s-a dovedit a fi chiar mai impresionant decât mă așteptam, nici n-am prea multe cuvinte pentru a descrie cadrul natural atât de spectaculos, așa că pentru asta o să las pozele să spună mai multe, iar în text o să las doar câteva informații practice.

Pentru a vizita zona știu că există și excursii organizate de agenții, cu plecare din diverse stațiuni de pe litoralul Greciei (din Paralia Katerini, de exemplu), dar la fel de bine (sau chiar de preferat, în opinia mea) se poate vizita pe cont propriu, cu oprire de 1-2 nopți în drum spre altă destinație sau ca parte dintr-un road trip. Așa am procedat și noi, a fost prima oprire peste noapte dintr-un traseu prin Grecia, Albania și Macedonia. Am făcut din București un total de vreo 13 ore, cu toate opririle pentru dezmorțit, luat masa, alimentat mașina etc.

Cazare ne-am rezervat în Kalabaka, un mic orășel din care chiar pot fi admirate parțial stâncile de la Meteora. Fiind oprire de o noapte, n-aveam mari pretenții la cazare, iar Toti Boutiques Rooms a fost mai mult decât ok - curat, baie proprie, balcon, aer condiționat etc. Ce țin să recomand din oraș - dacă sunteți fani halloumi, luați o porție la terasa de lângă fântână (cred că Taverna Panellinio e numele), încă îmi plouă în gură când mă uit la poza aia, sosurile au fost delicioase. A fost ok și restul de mâncare comandată, dar nimic ieșit din comun, în schimb halloumi ăla...

La Meteora am fost a doua zi dimineața și ne-am folosit de harta primită de la hotel pentru a ne stabili niște puncte de reper. Am parcurs cu mașina pe drumurile șerpuite mare parte din zonă, însă în interior am vizitat doar Megalo Meteoro, mănăstirea recomandă de fata de la recepție și după câte ne-am dat seama după aglomerație... și cea mai populară. A fost totuși interesantă vizita și a meritat să urcăm atâtea scări, dar am considerat că e de ajuns să vizităm în interior o singură mănăstire. Dintre toate, din exterior mi-a plăcut însă cel mai mult Agia Trias.

Cel mai interesant și spectaculos rămâne totuși cadrul natural, chiar dacă și modul în care au fost construite mănăstirile în vârful stâncilor înalte e impresionant. Ne-am bucurat de acest peisaj superb de prin parcările de pe marginea drumului sau de pe stânci pe unde ne puteam cocoța - recomand încălțări comode și mai recomand să mergeți dimineața cât mai devreme, vara se încălzește tot mai tare de pe la 11. Mai departe... las pozele să vorbească, așa cum am promis.

Ați fost la Meteora? Sau e pe lista de dorințe?

6 comentarii

1. Foarte frumoase pozele, iar halloumi ala arata intr-un mare fel. Eu nu am ajuns in Grecia pana acum, dar intr-o buna zi ...

Răspunsuri
    1. Mulțumesc! A fost într-un mare fel, îmi părea rău că n-am luat două porții și nu-mi mai trebuia nimic altceva. O să vină ziua aia, mai greu e să decizi de unde să începi... sunt o mulțime de locuri și insule superbe. Mai am și eu multe pe lista de dorințe.

Ștergere
  2. cuvintele sunt de prisos. pozele sunt foarte tentante. as vrea sa am si eu timp sa merg sa vizitez tot ce imi doresc. de aici cam pleaca totul, cel putin in cazul meu

Răspunsuri
    1. Așa m-am gândit și eu, că sunt de prisos cuvintele, dar am zis să las totuși câteva informații practică, poate sunt de folos cuiva. Cu timpul nu știu ce să zic, știu mulți oameni care-mi spun asta și totuși își folosesc zilele libere ca să stea acasă, depinde și care sunt prioritățile fiecăruia.

Ștergere
  3. Grecia este tara mea de suflet, iar Meteora am vizitat-o acum 3 ani! Sunt multe locuri absolut superbe in Grecia, sper sa pot bifa cat mai multe in viata asta :))

Răspunsuri
    1. Așa e, iar unele dintre ele sunt încă puțin cunoscute. La fel sper și eu! :))